İkamet Başvuru Birimi

Gerekli Belgeler

1)Başvuru formu (Islak imzalı olmalıdır. GI ya da LS ile başlayan parmak izi kriminal numarasını içermelidir.)

NOT: Dosya teslimi sırasında İlçe Göç İdaresi Müdürlüklerinde parmak izi verilmemiş dosyalar için işlem yapılmayacaktır.

NOT II: Başvuru yapıldıktan ve parmak izi verildikten sonra ilk 4 gün içerisinde belgelerin Vadi İstanbul D Yerleşkesinde (Hamidiye Mah. Selçuklu Caddesi No: 10 D Blok Kağıthane/Istanbul) bulunan ofisimize teslim edilmesi gerekmektedir. Dosya tesliminde gecikme sebebiyle oluşacak zarardan üniversitemiz sorumlu değildir.

*Öğrenci 18 yaşından küçük ise vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için veli bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli tarafından 3. Kişiye verilen muvafakatname ve 3. Kişinin taahhütnamesi.

Öğrenim vizesi ile gelenler için muvafakatname istenmeyecektir.

2) Pasaport ya da pasaport yerine geçen belgenin kopyası (Pasaportun aslı üniversiteye belge teslimi sırasında hazır bulundurulmalıdır.)

3) Güncel öğrenci belgesi

4) Dört adet biyometrik fotoğraf

5) Geçerli sağlık sigortası (Aşağıda belirtilen sigorta türünden biri dosyaya eklenmelidir)

-Genel Sağlık Sigortası Belgesi veya Genel Sağlık Sigortası için başvuru yapıldığını gösterir dair Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)’dan alınmış belge.

-İkamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası poliçesi

6) İkamet edilecek adresin bilgilerini gösterir belge

-Kendi evinde kalınıyorsa ‘’Tapu fotokopisi’’ (belediyelerden alınacak numarataj belgesi ile birlikte) ve e-Devlet üzerinden alınacak "Yerleşim Yeri Belgesi" (Uzatma başvurusunda bulunuluyorsa yerleşim yerine ait bir fatura ve fatura sahibinin pasaportu da ibraz edilmelidir.)

-Kira sözleşmesi ile kalınıyorsa ‘’Kira sözleşmesinin noter onaylı örneği’’ (Kira Sözleşmesi ev sahibi ve kiracının noter huzuruna giderek ‘Düzenleme şeklinde’ yapılmış olması gerekmektedir. Kira Sözleşmesi öğrencinin annesi/babası adına yapılmış ise öğrencinin annesi/babası olduğunu gösterir belge ibraz edilmelidir.)

-Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa ‘’Yurtta kalındığına dair belge’’ (Belge barkodlu ve karakodlu değilse yurt imza sirküsü olmalıdır.)

-Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa ‘’Bu yerlerde kalındığına dair belge ve kalacağı sürenin ödemesini gösterir makbuz"

-Herhangi bir kişinin evinde kalınıyorsa, ‘’Yanında kalınan kişinin noter onaylı taahhüdü’’ (Evinde kalınan kişi evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü olmalıdır. Taahhüdü veren kişi Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı ise e-devlet üzerinden alınacak adres beyan belgesi, orijinal fatura örneği, vukuatlı nüfus kayıt belgesi; taahhüdü veren kişi yabancı uyruklu ise yalnızca adres beyan belgesi ve orijinal fatura örneği ibraz edilmelidir.)

7) İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz

8) Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) belgesi 

-Var olan ikameti biten ve ikamet bitiş tarihi itibari ile ilk 90 gün içerisinde yeniden ikamet başvurusu yapanların ve uzatma başvurusu yapanların PTT veya E-devlet sistemi üzerinden Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) belgesi alması gerekmektedir.

*18 yaş altı öğrencilerimizin Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) belgesi alamaması sebebi ile varisi olan Anne ve Babaya ait Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) belgesi ibraz etmesi gerekmektedir.