İkamet Başvuru Birimi

İkamet Başvurusunda Önemli Noktalar

1) Başvuru formunuzu imzaladığınızdan emin olunuz.

2) Başvuru türünüzü (ilk, uzatma, geçiş) seçerken dikkatli olunuz.

3) Başvuru formuna güncel iletişim bilgilerinizi yazınız, aksi takdirde Göç İdaresi tarafından yapılacak bilgilendirmelere ulaşamayabilirsiniz.

4) Başvuru formunuzun tüm sayfalarını dosyanıza koymayı unutmayınız.

5) Belgelerinizi randevu saati ve tarihine bakılmaksızın hazır olduğunda üniversitemize teslim ediniz.

6) Başvuru dosyanızdaki belgelerin orijinallerini (dekont, fotoğraf vb.) üniversitemize teslim ettiğinizden emin olunuz.

7) Başvuru dosyanızdaki öğrenci belgesinin güncel tarihli olduğundan emin olunuz.

8) Uluslararası öğrencilerimizin ikamet izni işlemleri üniversitemiz tarafından yürütülmektedir; bu nedenle aracı bir firmadan hizmet alınmasına gerek yoktur.

9) Kayıt dondurma işlemi sonrasında, ikamet izninizin geçerlilik süresine bakılmaksızın otomatik olarak iptal edilir. Mezun olduktan sonra ise, ikamet izniniz mevcut geçerlilik süresi bitimine kadar kullanılabilir.

10) İkamet izni başvurusu sırasında öğrencilik durumunun aktif olması gerekmektedir. Aksi takdirde, başvuru otomatik olarak iptal edilir.

11) Başvuru sırasında, pasaportunuzun en az 6 ay geçerli olduğundan emin olunuz.

12) İki veya daha fazla farklı ülkenin pasaportuna sahipseniz, ikamet izni başvurunuzu Türkiye'ye giriş yaptığınız pasaportunuzun bilgilerine göre yaptığınızdan emin olunuz.

13) İkamet izni alabilmek için başvuran kişinin Türkiye'de bulunması gerekmektedir.

14) Aynı şehir içinde üniversite değişikliği durumunda, Göç İdaresi Müdürlüğü'ne giderek bilgilerinizi güncellediğinizden emin olunuz.

15) Farklı bir şehirde eğitime devam edilmesi halinde, ilgili şehirde yeniden başvuru süreci takip edilmelidir.