İkamet Başvuru Birimi

İkamet Başvurusunda Önemli Noktalar

1) Başvuru formunuzu imzaladığınızdan emin olunuz.

2) Başvuru türünüzü (ilk, uzatma, geçiş) seçerken dikkatli olunuz.

3) Başvuru formuna güncel iletişim bilgilerinizi yazınız, aksi takdirde Göç İdaresi tarafından yapılacak bilgilendirmelere ulaşamayabilirsiniz.

4) Başvuru formunuzun tüm sayfalarını dosyanıza koymayı unutmayınız.

5) Belgelerinizi randevu saati ve tarihine bakılmaksızın hazır olduğunda üniversitemize teslim ediniz.

6) Başvuru dosyanızdaki belgelerin orijinalleri (dekont, fotoğraf vb.) üniversitemize teslim edilmelidir.

7) Başvuru dosyanızdaki öğrenci belgeniz mutlaka güncel tarihli olmalıdır.

8) Uluslararası öğrencilerimizin ikamet izni işlemleri üniversitemiz tarafından yürütülmektedir. Bu sebeple aracı bir firma ile başvurmanıza gerek yoktur.

9) Mezun olduktan/kayıt dondurduktan sonra ikamet izninizin süresi üzerinde yazan son geçerlilik süresine bakılmaksızın iptal olacaktır. 

10) İkamet işlemi sırasında kaydınızın üniversitemizde aktif olması gerekmektedir. Kayıt dondurma işlemi yaptı iseniz ikamet işlemleriniz yapılamaz, süreciniz Göç İdaresi Müdürlüğü yetkililerince durdurulur.


11) İkamet başvurusu yaparken pasaportunuzun minimum 6 ay geçerlilik süresi olmasına dikkat ediniz.

12) İki ya da daha fazla farklı ülkenin pasaportuna sahipseniz, ikamet izni başvurunuzu Türkiye'ye giriş yaptığınız pasaportunuzun bilgilerine göre yapmanız gerekmektedir.

13) İkamet izni almanın şartlarından biri de Türkiye'de bulunmanızdır. İkamet izni başvurunuzu e-ikamet sistemi üzerinden yaptıktan sonra belgelerinizi üniversitemize bizzat teslim etmeniz gerekmektedir.

14) Öğrenci yurtlarında kalıyorsanız, yurtta kaldığınıza dair e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belgeyi de başvuru belgelerinize eklemeniz gerekmektedir.

15) Otel, hotel gibi yerlerde kalıyor iseniz konaklamanıza dair belgeleri de başvurunuza eklemeniz gerekmektedir.

16) Eğer ilk defa ikamet izni başvurusu yapıyorsanız ikamet izni başvurunuzu mutlaka vize ya da vize muafiyet süresi içerisindeyken yapmanız gerekmektedir. Aksi takdirde başvurunuz kabul edilmeyecektir.

17) Öğrenim durumunuza ilişkin aynı şehir içerisinde değişiklik yapmanız halinde bu değişikliği izleyen 20 iş günü içerisinde İl Göç İdaresi Müdürlüğüne bildirimde bulunmanız gerekmektedir. (Aynı il içerisinde fakülte veya bölüm değişikliği ya da aynı il içerisinde farklı bir üniversiteye kayıt yaptırmanız durumunda.)

18) Eğer farklı bir şehirde yükseköğreniminize devam edecekseniz bu değişikliği 10 iş günü içerisinde yeni üniversitenizin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne bildirmeniz gerekmektedir.

19) Türkiye'de öğrenci ikamet izni ile kaldığınız sürede "çalışma hakkınız" bulunmaktadır. Bu hakkınız; eğer ön lisans veya lisans öğrencisi iseniz ilk yıldan sonra eğer yüksek lisans veya doktora öğrencisi iseniz süre sınırlaması olmadan başlamaktadır.

20) İkamet izni müracaatında kullanmak üzere ülkenizden getireceğiniz belgelerin mutlaka Apostil şerhli ya da ülkemizde bulunan konsolosluğunuz tarafından onaylı olması gerekmektedir. Eğer ülkenizde düzenlettirdiğiniz belgeyi apostil şerhli olarak getirirseniz bu belgeyi tercüme ettirip noterden onaylatmanız yeterli olacaktır. 

Eğer apostil şerhli olmadan getirirseniz Türkiye'de bulunan Büyükelçiliğiniz ya da konsolosluğunuza onaylattırmanız gerekmektedir.

Ayrıca; gerekli belgelerinizi apostil şerhi yaptırmadığınız ya da ülkemizde bulunan temsilciliklerinize onaylattırmadığınız veya söz konusu temsilciliklerin çok ileri tarihlere randevu vermesi durumlarında İl Göç İdaresi Müdürlüğüne müracaat etmeniz gerekmektedir.